مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 بهمن 1398 ساعت 00:002020-01-28اقتصادي

سهم مزد کارگر از هزینه تولید چقدر است؟


یک عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به پایین بودن سهم دستمزد در قیمت تمام شده تولید می گوید: در کشورهای دیگر اگر نیروی کار تامین باشد و کارفرما دغدغه های او را مهم بداند، - یک عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به پایین بودن سهم دستمزد در قیمت تمام شده تولید می گوید: در کشورهای دیگر اگر نیروی کار تامین باشد و کارفرما دغدغه های او را مهم بداند، تولید با کیفیت و قابل رقابت با استانداردهای جهانی عرضه می شود.

علی اصلانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به سهم دستمزد در قیمت تمام شده تولید اظهار کرد: بر اساس آمارها، میانگین سهم دستمزد در قیمت تمام شده بخش کشاورزی شش تا هفت درصد و در بخش صنعت، بین هشت تا 9 درصد است اما به طور کلی میانگین هزینه دستمزد یک کارگر در تولید بین 9 تا 10 درصد است.

وی افزود: اگر در کشورهای دیگر سهم دستمزد در قیمت تمام شده بالا است به این دلیل است که کیفیت محصول برای کارفرما مهم است و کارفرما برای احتیاجات و رفاهیات کارگر اهمیت قائل است.

این مقام مسئول کارگری ادامه داد: وقتی کارگر در خط تولید مشغول کار است و باید قطعه ای را ببندد، دقت در کار او بستگی به این مساله دارد که کارفرما تا چه حد دغدغه او را مهم بداند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم مزد کارگر از هزینه تولید چقدر است؟

سهم مزد کارگر از هزینه تولید چقدر است؟