مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 17:182020-01-28اجتماعي

درختان کهنسال بوشهر ثبت ملی می شوند


محمد حسین ارسطو زاده روز سه شنبه در نشست بررسی و ارزیابی ثبت درختان کهنسال و کلوت های بوشهر افزود: حفظ میراث طبیعی رسالتی است که بر دوش ما گذاشته شده است و باید به بهترین صورت این میراث را به آیندگان منتقل کنیم و دشواری و سختی راه نباید ما را مایوس کند.

وی بیان کرد: انسان و طبیعت دو رکن جدا نشدنی هستند طوریکه هویت انسانی با طبیعت شکل گرفته و اقلیم و طبیعت است که بر رفتار انسان ها تاثیر مستقیم دارد و دغدغه ثبت آثار طبیعی که در زیست بوم وجود دارد پشتوانه حفاظتی بسیار خوبی است.

رییس گروه میراث طبیعی کشور به ظرفیت اقلیمی، اکولوژی و وجود درختان کهنسال با تنوع بالا در بوشهر اشاره کرد و گفت: غنای میراث طبیعی و تاریخی بوشهر از لحاظ گردشگری، تاریخی با تنوع بالای معماری و طبیعت در کشور بی بدیل است که می توان از زیست بوم تالاب ها پرندگان مهاجر، جنگل های مانگرو و گونه های جانوری و گیاهی فوق العاده این استان نام برد.

علی قومی بیان کرد: باید با ایجاد زمینه های حفاظتی بیشتر و بردن این سری آثار طبیعی در یک رده بندی حفاظتی بالاتر قیاس نگهداری و حفظ آنها را افزایش دهیم که این موضوع دستگاه ها را مجاب می کند در مسیر توسعه زیر ساخت ها ملاحظه بهتری را انتخاب کنند و خود را ملزم به رعایت چهارچوب قوانین حفاظتی بدانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درختان کهنسال بوشهر ثبت ملی می شوند

درختان کهنسال بوشهر ثبت ملی می شوند