مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 11:352020-01-28سياسي

همکاری فنی ایران و فائو در حوزه آبریز دریاچه ارومیه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازسازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، هدف از این ارزیابی، کمک به اجرایی ساختن یک نظام جامع نگر مدیریت خشکسالی در منطقه است به همین منظور کارشناسان فائو، ستاد احیای دریاچه ارومیه و سازمان هواشناسی با برگزاری یک کارگاه اعتبارسنجی، نتایج حاصل از این مطالعه و ارزیابی را مورد بررسی قرار دادند.

این ارزیابی به عنوان یک مؤلفه مهم از پروژه (برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه) ، زمینه شکل گیری یک درک مشترک را در بین دست اندرکاران ایرانی در خصوص تأثیرات خشکسالی بر معیشت جمعیت ساکن در مناطق در معرض خشکسالی فراهم می کند.

هدف این پروژه که از حمایت مالی دولت ژاپن و کمک فنی فائو بهره مند است، اجرای یک نظام جامع نگر مدیریت خشکسالی مبتنی بر ارزیابی آسیب پذیری و ریسک خشکسالی با امکان ارائه راهکارهایی برای مقابله با خشکسالی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه است.

این تلاش مشترک ملی و بین المللی به ایران کمک خواهد کرد تا یک ساوزکار نظام مند را برای کاهش تأثیرات خشکسالی و افزایش توان تطابق پذیری با آن در سطح منطقه برقرار کند.

در این کارگاه اعتبارسنجی که به میزبانی سازمان هواشناسی کشور برگزار شد، کارشناسانی از فائو، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری فنی ایران و فائو در حوزه آبریز دریاچه ارومیه

همکاری فنی ایران و فائو در حوزه آبریز دریاچه ارومیه