مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 09:312020-01-28دانش

محققان ابزاری برای ساخت سریع و خودکار نانوحفره طراحی کردند


محققان ابزاری خودکار و سریع برای تولید نانوحفره ساخته اند که با استفاده از آن می توان توسعه فناوری حسگری با نانوحفره را تسریع کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه اوتاوا ابزاری برای توسعه فناوری نانوحفره ها ارائه کردند.

آزمایشگاه نوآوری تیکوسا در این دانشگاه از زیست فیزیک تک مولکولی کاربردی برای ارائه ایده ای در حوزه تحقیقاتی نانوحفره استفاده کرد.

با استفاده از دستاورد این گروه تحقیقاتی، مسیر برای طراحی سخت افراز و نرم افزار به منظور تولید نانوحفره های حالت جامد هموار می شود.

این ابزار می تواند با هزینه کم و به صورت خودکار نانوحفره تولید کند.

این دستاورد برای محققانی که در حوزه تشخیص و توالی سنجی در بخش سلامت و علوم زیستی فعالیت دارند قابل استفاده است، کسانی که با استفاده از نانوحفره به دنبال توالی سنجی DNA و شناسایی مولکول های زیستی مانند تک پروتیین ها هستند.

وینسنت تاباردکسا از محققان این پروژه می گوید: ما برای اولین بار ابزار منحصربه فردی ساختیم که با استفاده از آن می توان نانوحفره تولید کرد.

این فناوری پتنت شده به توسعه تحقیقات در حوزه نانوحفره کمک می کند.

نانوحفره های حالت جامد به عنوان حسگر های تک مولکولی می توانند پتانسیل بالایی برای کاربرد های حسگری و توالی سنجی داشته باشند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان ابزاری برای ساخت سریع و خودکار نانوحفره طراحی کردند

محققان ابزاری برای ساخت سریع و خودکار نانوحفره طراحی کردند