مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 08:202020-01-28سياسي

پشت پرده طرح جنجالی «سهمیه بندی طلاق» چیست


اینکه برخی می گویند سهمیه بندی طلاق شده اصلا چنین چیزی وجود ندارد؛ در واقع این تصمیمی است که برای تقسیم میلیون ها سند در دفاتر اسناد رسمی و دفاتر طلاق و ازدواج گرفته شده است.

- ذبیح الله خداییان در گفت وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، در رابطه با طرحی که اخیراً با عنوان سهمیه بندی طلاق خبرساز شده توضیح داد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصمیمی برای تقسیم اسناد دولتی گرفته که این تصمیم صرفاً محدود به اسناد طلاق نیست و در مورد تمام اسنادی است که دفاتر ازدواج و طلاق و دفاتر اسناد رسمی صادر می کنند.

وی ادامه داد: در سال، میلیون ها سند، توسط دفاتر صادر می شود و در واقع تقسیم اسناد دولتی  برای تسریع در انجام کارها و امور مردم و جلوگیری از رانت برخی دفاتر که ارتباطات غیرمتعارف با برخی کارکنان دستگاه ها دارند،گرفته شده؛ چراکه در حال حاضر بعضی دفاتر با تراکم کار مواجه هستند و در مقابل برخی از دفاتر نیز کار زیادی به آنها ارجاع نمی شود.

خداییان گفت: بنابر این دفاتری که با تراکم کار مواجه هستند موجب می شود که امور مردم را با تأخیر انجام دهند و همچنین زمینه فساد و سوء استفاده فراهم می شود.

معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور ادامه داد: در مورد اسناد دولتی که مربوط به وزارتخانه ها، شرکت ها و شهرداری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده طرح جنجالی «سهمیه بندی طلاق» چیست

پشت پرده طرح جنجالی «سهمیه بندی طلاق» چیست