مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 07:502020-01-28فرهنگي

«نیلی ترین عقیق» در حوزه هنری قزوین رونمایی شد


مجموعه شعر آیینی «نیلی ترین عقیق» جلوه حضرت زهرا (س) در آینه شاعران معاصر قزوین به همت حوزه هنری قزوین به چاپ رسید و شب گذشته هفتم بهمن ماه در حوزه هنری قزوین با حضور شاعران و علاقه مندان رونمایی شد.

- ایسنا/قزوین مجموعه شعر آیینی نیلی ترین عقیق جلوه حضرت زهرا (س) در آینه شاعران معاصر قزوین به همت حوزه هنری قزوین به چاپ رسید و شب گذشته هفتم بهمن ماه در حوزه هنری قزوین با حضور شاعران و علاقه مندان رونمایی شد.

در مراسم رونمایی نیلی ترین عقیق محمدعلی حضرتی، شاعر و پژوهشگر درخصوص شعر آیینی گفت: شعر آیینی یک ژانر مهم و ممتاز در تاریخ ادبیات محسوب می شود اما اگر از دریچه ای دیگر نگاه کنیم شعر آیینی یکی از آیینه های تحولات اجتماعی در تاریخ ایران است.

وی بیان کرد: شعر آیینی می تواند دگرگونی های اجتماعی را آینگی کند و اگر نگاهی به تاریخ داشته باشیم خواهیم دید شعر آیینی یکی از ابزارهای بوده که در مقابل حاکمان مصرف شده است و در آن زمان شاعران همواره اعتراض خود را توسط شعر بیان می کردند ولو اینکه زمانی شعر رنگ هجو به خود می گرفت، لذا شعر آیینی از این لحاظ بسیار برجسته است و تحولات زیر پوستی جامعه را به خوبی نشان می دهد.

حضرتی اظهار کرد: شعر آیینی برای حضرت فاطمه زهرا (س) یک ویژگی ممتاز دارد و آن اینکه تنها زنی که در آن روزگار برایش شعر سرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نیلی ترین عقیق» در حوزه هنری قزوین رونمایی شد

«نیلی ترین عقیق» در حوزه هنری قزوین رونمایی شد