مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 07:352020-01-28پزشكي

بازسازی اعصاب آسیب دیده با روشی نوین


پژوهشگران دانشگاه پیتسبرگ (University of Pittsburgh) آمریکا با استفاده از راهنمای زیست فروپاش (Biodegradable Guide) اعصاب آسیب دیده را مجددا بازسازی کرده اند.

- پژوهشگران "دانشگاه پیتسبرگ"(University of Pittsburgh) آمریکا با استفاده از "راهنمای زیست فروپاش"(Biodegradable Guide) اعصاب آسیب دیده را مجددا بازسازی کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیش از 20 میلیون آمریکایی از آسیب عصبی رنج می برند که منجر به ناتوانی هایی از جمله ناتوانی در راه رفتن می شود.

سلول های بنیادی و اهدای اعصاب امروزه به عنوان مواردی برای جایگزینی اعصاب آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرند، اما این عمل فقط باعث بازگشت عملکرد برخی از اندام های آنها می شود.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبرگ در تلاش بودند تا آن را تغییر دهند و یک راهنمای عصبی ایجاد کرده اند که 80 درصد کنترل حرکتی را در شست انگشتان چهار میمون برگردانده است.

این مطالعه به رهبری کیسی مارا (Kacey Marra)، استاد جراحی پلاستیک دانشگاه پیتسبرگ انجام شد و وی یک راهنمای عصبی زیست فروپاش تهیه کرد که با پروتیین تقویت کننده رشد (growth-promoting protein) پر شده است.

پروتیین ها می توانند بخش های طولانی اعصاب آسیب دیده را بازسازی کنند که این کار نیاز به پیوند سلول های بنیادی یا اهدای اعصاب را از بین می برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازسازی اعصاب آسیب دیده با روشی نوین

بازسازی اعصاب آسیب دیده با روشی نوین