مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 07:002020-01-28اقتصادي

ویروس کرونا چگونه روی بازار نفت تاثیر منفی می گذارد؟


قیمت نفت جمعه گذشته تحت تاثیر نگرانیها نسبت به تاثیر منفی شیوع ویروس کرونای جدید روی تقاضا برای نفت، به پایین ترین سطح در سه ماه اخیر نزول کرد و روز دوشنبه هم بیش از دو درصد دیگر سقوط داشت.

- قیمت نفت جمعه گذشته تحت تاثیر نگرانیها نسبت به تاثیر منفی شیوع ویروس کرونای جدید روی تقاضا برای نفت، به پایین ترین سطح در سه ماه اخیر نزول کرد و روز دوشنبه هم بیش از دو درصد دیگر سقوط داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محل شیوع ویروس کرونای جدید در چین بوده و این موضوع نگرانیها را از آسیب دیدن رشد اقتصادی و تقاضای این کشور برای نفت برانگیخته است.

تحلیلگران کومرس بانک در یادداشتی نوشتند: با توجه به این که دولت چین قرنطینه ویروس کرونا را به 10 شهر در استان هوبی با حدود 30 میلیون نفر جمعیت گسترش داده است، هنگامی که بحث تقاضای چین برای نفت مطرح می شود باید آماده اخبار غیرمنتظره منفی باشیم.

تبعات این اپیدمی بسیار گسترده خواهد بود زیرا محدودیتها در زمانی وضع شده که پرازدحام ترین فصل سفر برای چینی ها به شمار می رود.

طبق ارزیابی بانک آمریکایی گلدمن ساکس، ویروس کرونا می تواند تقاضا را به میزان 260 هزار بشکه در روز کاهش داده و باعث شود قیمت نفت حدود سه دلار در هر بشکه سقوط کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس کرونا چگونه روی بازار نفت تاثیر منفی می گذارد؟

ویروس کرونا چگونه روی بازار نفت تاثیر منفی می گذارد؟