مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 06:102020-01-28اقتصادي

افتتاح فناوری استحصال عناصر نادرخاکی در البرز


طرح پایلوت فراوری و استحصال عناصر نادر خاکی و سایر عناصر استراتژیک با حضور ستاری معاون علمی رییس جمهور و رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و صالحی رییس سازمان انرژی اتمی افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، طرح پایلوت فراوری و استحصال عناصر نادر خاکی و سایر عناصر استراتژیک با حضور ستاری معاون علمی رییس جمهور و رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و و صالحی رییس سازمان انرژی اتمیافتتاح شد.

علی غفاریمدیر پایلوت و توسعه فناوری مرکز تحقیقات فرآورده های معدنی ایران گفت: پروژه استحصال عناصر نادر خاکی از کانی سنگ آن در مقیاس نیمه صنعتی برای فرآوری مواد معدنی انجام شده است و دستاورد مهمی در حوزه صنعتی محسوب می شود.

وی اظهار داشت: مواد معدنی مختلف از جمله اکسید تیتانیوم از جمله عناصر گرفته شده از این پروژه است و موفق شدیم عناصر نادر خاکی سبک و سنگین را از هم جدا کنیم و محصول مجزا و جدا از هم در مقیاس نیمه صنعتی تولید کنیم.

غفاری ادامه داد:  این مجموعه 4 سال است که در سطح نیمه صنعتی مشغول این پروژه است و امروز شاهد به نتیجه رسیدن تلاش همکاران مجموعه هستیم.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی از این مجموعه بازدید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح فناوری استحصال عناصر نادرخاکی در البرز

افتتاح فناوری استحصال عناصر نادرخاکی در البرز