مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 05:252020-01-28پزشكي

تشخیص توده های سرطانی حین جراحی ممکن شد


محققان در یک شرکت دانش بنیانی موفق به ساخت دستگاهی شدند که می تواند تومور های سرطان را به هنگام جراحی به جراح نشان دهد.

- هانی شهشهانی، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان تولید کننده پرو پزشکی تشخیص سرطان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ما در این شرکت دانش بیان موفق شدیم دستگاهی را به عنوان پرو پزشکی برای تشخیص سرطان طراحی و بسازیم.

وی با بیان اینکه چنین دستگاهی مختص تشخیص سرطان نمونه خارجی ندارد، بیان کرد: دستگاههای مختلفی وجود دارند که برای تشخیص سرطان به کار می روند اما چنین نمونه ای وجود ندارد و ما توانستیم از صفر تا صد دستگاه را طراحی کرده و بسازیم.

به گفته شهشانی، دستگاه در اعمال جراحی به جراح کمک می کند که با دقت و کیفیت بهتری توده درگیر را شناسایی کند و اقدام به برداشتن توده سرطانی کند.

وی بیان کرد: این تشخیص ها هزینه بالایی داشته و امکان خطا دارد؛ اما با استفاده از این دستگاه که هزینه کمتری دارد، می توان حین عمل توده های درگیر سرطان را تشخیص داد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این دستگاه، حین عمل به جراح کمک می کند که با دقت کافی جراحی کند، خاطر نشان کرد: با استفاده از این دستگاه روی 150 بیمار آزمایش کردیم؛ 1500 نمونه با استفاده از آن تشخیص داده شد و 97 درصد تشخیص ها بعد از پاتوبیولوژی درست بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص توده های سرطانی حین جراحی ممکن شد

تشخیص توده های سرطانی حین جراحی ممکن شد