مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 13:352020-01-27اقتصادي

اعتبار 500 میلیارد ریالی دولت برای جاده هراز


به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز دوشنبه روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان گفت: به پیشنهاد وزارت کشور و با تصویب هیات وزیران 500 میلیارد ریال برای رفع مشکل محور هراز و تکمیل و احداث جاده جایگزین در مسیر مجاور سد هراز در استان مازندران اختصاص یافت.

‎ وی افزود: این رقم در قالب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای به منظور پیشگیری از حوادث غیرمترقبه در این محور و جاده جایگزین در مسیر مجاور سد هراز اختصاص یافته است.

گفتنی است در ابلاغیه که از سوی معاون اول رییس جمهور صادر شده است، استانداری مازندران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان می بایست مساله را پیگیری و گزارش عملکرد را به سازمان های برنامه و بودجه و مدیریت بحران کشور ارایه نمایند.

ساخت سد هراز که به عنوان سد منگول هم در طراحی های اولیه شناخته می شود در سال های 69 و 70 ردیف اعتباری در بودجه ملی کشور گرفت ، اما به دلیل اختلافات سیاسی ، زیست محیطی و اجتماعی ، عملیات اجرایی آن حدود 18 سال بعد در سال 1388 آغاز شد.

سد مخزنی هراز بر روی رودخانه ای با همین نام در آمل در حال ساخت است و با آبگیری آن بخشی از جاده بین المللی و یکصد ساله هراز نیز به عنوان اصلی ترین راه اتصال پایتخت به مازندران به زیر آب خواهد رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتبار 500 میلیارد ریالی دولت برای جاده هراز

اعتبار 500 میلیارد ریالی دولت برای جاده هراز