مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 11:362020-01-27سياسي

موزه های آذربایجان شرقی استانداردسازی می شود


علیرضا قوچی روز دوشنبه در اولین نشست تخصصی تشریح سناریو موزه های آذربایجان شرقی، افزود: هرچند این استان تعداد زیادی موزه دارد، اما این به تنهایی کافی نیست و موزه داران باید در راستای استانداردسازی موزه ها تلاش کنند که یکی از اقدامات مؤثر در این مسیر برگزاری سلسله نشست های تخصصی تشریح سناریو موزه ها است.

وی اظهار داشت: موزه ها با توجه به پیوندی که بین گذشته و آینده ایجاد می کنند، بسیار قابل توجه هستند و گواهی بر تمدن و تاریخ جوامع مختلف است که از این رو برای اداره کل میراث فرهنگی نیز بسیار ارزشمند بوده و جزو اولویت ها است.

قوچی با بیان اینکه شناسنامه دار کردن اموال منقول موزه ها باید در گام بعدی در دستور کار موزه های خصوصی و غیر وابسته قرار گیرد، گفت: از موزه داران می خواهیم اموال منقول شاخص خود را که دارای قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی هستند به معاونت میراث فرهنگی استان معرفی کنند تا بررسی ها و اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.

وی یادآوری کرد: آذربایجان شرقی از لحاظ تعدد موزه های خصوصیِ تخصصی جایگاه خوبی در کشور دارد و شهرداری تبریز نیز در امر موزه داری فعالیت بسیار چشمگیری دارد.

رییس امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز در این نشست، گفت: تدوین سناریو مبتنی بر اصول موزه داری تأث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه های آذربایجان شرقی استانداردسازی می شود

موزه های آذربایجان شرقی استانداردسازی می شود