مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 08:352020-01-27پزشكي

فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری ارومیه/ نفس شهر به شماره افتاده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، آلودگی هوا آثار زیان باری بر سلامت جسمی افراد دارد، به طوری که انسان در صورت قرارگیری مداوم در شرایط محیطی آلوده، احتمال دارد به انواع سرطان و بیماری های قلبی و تنفسی مبتلا شود.

علاوه بر این، پرخاشگری، بی حوصلگی، افسردگی و احساس خستگی از اثرات مخرب آلودگی هوا بر روی انسان است و پزشکان هم همواره درباره عوارض آلودگی هوا و تاثیر آن روی سلامت اندام های مختلف بدن به ویژه قلب و عروق، سیستم تنفسی و پوست هشدار داده اند.

حجم بالای تردد خودروها به ویژه خودروهای فرسوده در کلانشهرها نیز بر آلودگی هوا اضافه می کند؛ به طوری که خودروها با تولید آلاینده های خطرناکی مانند سرب، سلامت جامعه را در معرض تهدید جدی قرار می دهند.

شهر ارومیه که به تازگی به فهرست شهرهای آلوده کشور پیوسته است، چند سالی می شود که از این مشکل رنج می برد و در صورت عدم توجه مسوولان و چاره اندیشی به موقع، روز به روز حل این مشکل سخت تر خواهد شد.

65 درصد تاکسی های آذربایجان غربی فرسوده هستند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با ابراز تاسف از اینکه ارومیه به جرگه شهرهای آلوده ایران پیوسته است، تصریح کرد: در این راستا اقداماتی همچون ایستگاههای سنجش آلودگی هوا راه اندازی و نیز اطلاع رسانی کیفیت هوا در فضای مجازی انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری ارومیه/ نفس شهر به شماره افتاده است

فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری ارومیه/ نفس شهر به شماره افتاده است