مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 04:302020-01-27اجتماعي

یخچال قدیمی گرمسار مرمت شد


رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گرمسار از مرمت یخچال قدیمی این شهر خبر داد و گفت: این بنا برای بازدید عموم مردم آماده شده است.

- مهوش کمالی در گفتگو با خبرنگار مهر ، ضمن بیان اینکه در زمان های گذشته و پیش از اختراع یخچال مردم برای تأمین یخ از یخچال های طبیعی استفاده می کردند، اظهار داشت: روستای قاطول دارای یخچال طبیعی تاریخی است و یکی از بناهای تاریخی شهرستان گرمسار محسوب می شود.

وی با اشاره به اجرای عملیات مرمت و احیای این یخچال قدیمی بیان کرد: راه اندازی این پروژه به عنوان موزه محلی و بازگشایی آن برای بازدید عموم مردم یکی از رویکردهای مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

پایان عملیات مرمت و معماری داخلی یخچال قدیمی قاطول رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرمسار بابیان اینکه عملیات مرمت و معماری داخلی این پروژه به اتمام رسیده است، تأکید کرد: تأمین تجهیزات، نورپردازی و ایجاد سیستم امنیتی در این بنای تاریخی در دستور کار قرار دارد.

کمالی با تأکید بر اینکه تاکنون 100 میلیون تومان برای مرمت این بنای تاریخی هزینه شده است، اعلام کرد: این بنای تاریخی از ابتدا ساخت به خاندان طباطبایی تعلق داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یخچال قدیمی گرمسار مرمت شد

یخچال قدیمی گرمسار مرمت شد