مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 23:352020-01-26اقتصادي

عرضه 1.5 میلیون واحد مسکونی با کاهش نرخ خانه های خالی/دلایل رشد نجومی قیمت مسکن


یک کارشناس مسکن با اشاره به اینکه به صورت متوسط در کشورهای مختلف 5 درصد منازل خالی است، گفت: در صورت کاهش نرخ خانه های خالی در ایران به این نرخ جهانی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، برنامه شب معماری با موضوع مسکن حق فراموش شده و مالیات های بخش مسکن با حضور حسین عبداللهی کارشناس مسکن و علی ملک زاده کارشناس شبکه تحلیل گران اقتصاد مقاومتی روی آنتن شبکه چهارم سیما رفت.

حسین عبداللهی کارشناس حوزه مسکن در این برنامه گفت: در اوایل انقلاب، امام تاکید جدی بر حوزه مسکن داشتند و بیانیه 21 فروردین 1358 ایشان در خصوص حق مردم در دستیابی به مسکن به خوبی این موضوع را نشان می دهد.

وی افزود: اما بر اساس آمار ها طی سال های مختلف در حوزه مسکن به صورت سینوسی عمل کرده ایم، به طوری که در برهه هایی قیمت مسکن افزایش و در مقابل در برهه ای نیز کاهش شدید داشته است، در حالی که هم کاهش و هم افزایش قیمت باعث متضرر شدن بخشی از جامعه (تقاضای مصرفی و سازندگان) می شود.

این کارشناس با بیان اینکه سال 97 قیمت مسکن نسبت به سال پیش خود 3 برابر شده است، تصریح کرد: با توجه به رابطه مستقیم قیمت مسکن با نرخ اجاره بها، شاهد افزایش دوبرابری اجاره بها نیز بودیم و در چنین شرایطی مردم با معضل تأمین مسکن مواجه هستند و قطعا شاهد افزایش حاشیه نشینی و تبعات اجتماعی آن خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه 1.5 میلیون واحد مسکونی با کاهش نرخ خانه های خالی/دلایل رشد نجومی قیمت مسکن

عرضه 1.5 میلیون واحد مسکونی با کاهش نرخ خانه های خالی/دلایل رشد نجومی قیمت مسکن