مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 16:052020-01-26پزشكي

خطرات شوک در بیماران/پرستاران چه اقداماتی انجام دهند


کلاس مراقبت های پرستاری در شوک، با هدف آشنایی بیشتر کادر پرستاری با مراقبت های پرستاری در شوک در بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اعظم رحیم زاده، سرپرستار بخش دیالیز در این کارگاه آموزشی، گفت: شوک، سندرمی است که با کاهش پرفیوژن بافتی و آسیب متابولیسم سلولی مشخص می شود.

وی افزود: عدم تعادل بین تقاضا وعرضه اکسیژن، منجر به اسیدوز( لاکتیک) متابولیک سلولی، ادم سلولی، لیز غشای سلولی و نهایتا مرگ سلول می شود.

رحیم زاده با اشاره به اینکه بروز شوک می تواند منجر به آسیب ارگان های حیاتی مانند قلب، ریه وکلیه شود، گفت: شوک از نظر پاتوفیزیولوژی به دو گروه عمده تقسیم می شود.

شوک ناشی از کاهش جریان خون و شوک ناشی ازاختلال در توزیع جریان خون، که شوک کاردیوژنیک و هایپوولمیک درگروه اول وشوک های سپتیک، آنافیلاکتیک و نوروژنیک در گروه دوم جای می گیرند.

وی با بیان اینکه شوک کاردیوژنیک ناشی از اختلال سیستولیک و دیاستولیک و کاهش برون ده قلبی است افزود: این شوک باعلایم اولیه تاکیکاردی، افت فشارخون و کاهش Pressure Pulse مشخص می شود و در معاینات بالینی؛ بیمار دچار تاکی پنه، احتقان ریوی، پوست سرد، مرطوب ورنگ پریده، اضطراب ، بیقراری ، گیجی است و کاهش پرفیوژن کلیوی و کاهش میزان دفع ادرار در وی مشهود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرات شوک در بیماران/پرستاران چه اقداماتی انجام دهند

خطرات شوک در بیماران/پرستاران چه اقداماتی انجام دهند