مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 15:352020-01-26پزشكي

عمل موفقیت آمیز مغز دختر 9 ماهه در تبریز


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از  تبریز، دکتر فیروز صالح پور فلوشیپ جراحی مغز و ستون فقرات اظهار داشت: والدین این نوزاد با علائم رشد نامتوازن مغز به مرکز مراجعه کرده و بعد از تشخیص نوع بیماری اقدام به عمل جراحی شد.

  وی گفت: به دنبال بسته شدن زودرس درزهای جمجمه شکل سر نامتوازن شده و رشد غیرطبیعی را به دنبال دارد و پس از معاینات اولیه بر روی بیمار با تشخیص کرانیوسینوستوس بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت که وضعیت عمومی ریحانه 9 ماهه خوب بوده و در هوشیاری کامل به سر می برد.

  جراح مغزو ستون فقرات بیمارستان امام رضا (ع) افزود: در طول 8 ساعت مدت زمان این عمل ارتفاع جمجمه را کوتاه کرده و درزهای بسته مغز را گشوده و سخت شامه را نیز کوچک کرده و جمجه را به جلو کشیدیم و علاوه بر این موارد کاسه چشم ها را نیز به سمت جلو کشیده و در جای خود ثابت کردیم.

  وی ادامه داد: این نوع بیماری از دسته بیماری های نادر به حساب می آید که خوشبختانه درمان و عمل جراحی این نوع بیماری در تبریز میسر بوده و امیدواریم بتوانیم با ارائه خدمات تشخیصی درمانی به موقع برای تزریق امید به جامعه نقشی داشته باشیم.

  صالح پور با اشاره به اینکه وضعیت عمومی ریحانه 9 ماهه امید بخش هست، اضافه کرد: در حال حاضر ریحانه کوچولو در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و امیدواریم پس از چند روز ترخیص شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمل موفقیت آمیز مغز دختر 9 ماهه در تبریز

عمل موفقیت آمیز مغز دختر 9 ماهه در تبریز