مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 14:502020-01-26پزشكي

ویروس کرونا چیست و چگونه منتقل می شود؟


ویروس کرونا معمولاً می تواند با ایجاد مشکلات خفیف تا متوسط در دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی باعث بیماری شود، علائم ویروس کرونا شامل آبریزش بینی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، کرونا نوعی ویروس است که باعث ایجاد عفونت در بینی، سینوس ها یا گلوی فوقانی می شود، نام ویروس کرونا از شکل آن گرفته شده که هنگام تصویربرداری با استفاده از میکروسکوپ الکترونی شبیه به یک تاج خورشیدی است.

این بیماری برای نخستین بار در اواخر دسامبر سال 2019 در ووهان، یکی از شهر های بزرگ چین گزارش شده و به سرعت در حال شیوع است، از آن زمان، مسافران با سفر به کشور های دیگر از جمله ایالات متحده، باعث انتقال این ویروس در سطح جهان شده اند.

از ابتدا شیوع تاکنون صد ها نفر به ویروس کرونا آلوده شده اند.

در بازه زمانی بین 31 دسامبر تا 22 ژانویه مقامات کشور چین از شناسایی بیش از 400 نفر که به این ویروس مبتلا شده اند خبر دادند، تایلند دو مورد و ژاپن، کره جنوبی و تایوان هم هر کدام یک مورد ابتلا گزارش کرده اند.

تمامی این بیماران اخیرا به چین سفر داشته اند، در خارج از آسیا، ایالات متحده نیز اولین مورد ابتلا به این ویروس را در بیمارانی که اخیراً از ووهان در چین برگشته گزارش کرده است، در کشور ما نیز کارشناسان بهداشت مستقر در مرزها و فرودگاهها، تمام افرادی که از چین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس کرونا چیست و چگونه منتقل می شود؟

ویروس کرونا چیست و چگونه منتقل می شود؟