مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 11:552020-01-26دانش

سردار سلیمانی، مغز متفکر مبارزه با آمریکا در خاورمیانه بود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایرنا، استادان دانشگاهی منطقه گنبدکاووس روز یکشنبه در نشست علمی خود که در موسسه آموزش عالی غیردولتی شمس این شهرستان برگزار شد، با محکوم کردن ترور سردار سلیمانی و بررسی ابعاد حقوقی این جنایت بشری، آمریکا را دشمن درجه یک امت اسلامی دانستند که بایستی ریشه حضور این کشور مستکبر در منطقه قطع شود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر در این نشست گفت که سردار سلیمانی یکی از بزرگترین استراتژیست های نظامی و سیاسی جهان و منطقه خاورمیانه بود که ویژگی هایی مانند پاکدستی، اخلاص و انقلابی بودن او را پس از شهادتش به شخصیتی بزرگ و فراملی تبدیل کرد.

دکتر عبدالرضا بای که تحصیل کرده رشته روابط بین الملل است، افزود: سردار سلیمانی مغز متفکر مبارزه با جنگ نرم و سخت آمریکا در منطقه خاورمیانه بود که منافع این کشور استعارگر را نیز به خطر انداخته بود، به همین دلیل آمریکا تصمیم به حذف فیزیکی او گرفت.

وی بابیان اینکه آمریکا از دهه 70 میلادی و پس از خروج انگلستان از خاورمیانه، وارد این منطقه به عنوان یکی از مهمترین کانون های ژئوپولتیک و اکونومیک جهان شد، اضافه کرد: علت اصلی این حضور، چپاول ثروت غنی نفت و گاز ملت های مسلمان بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی این هدف را با سیاست ایران هراسی در بین کشورهای منطقه ادامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردار سلیمانی، مغز متفکر مبارزه با آمریکا در خاورمیانه بود

سردار سلیمانی، مغز متفکر مبارزه با آمریکا در خاورمیانه بود