مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 09:162020-01-26اقتصادي

هاشمی: سوخت باید انقدر گران باشد که استفاده از حمل و نقل عمومی به صرفه تر باشد


محسن هاشمی روز یکشنبه در یکصد و نود و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در برخی از کشورها با افزایش قیمت سوخت، ترافیک را کنترل می کنند و اگر قیمت سوخت گران نباشد، مردم تشویق به استفاده از خودروی شخصی می شوند.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته قیمت سوخت برایشان 50 سنت تمام می شود ولی آن را یک و نیم یورو می فروشند، این در حالی است که ما در ایران سوخت را هم که می خواهیم به قیمت تمام شده بفروشیم مردم قبول نمی کنند.

هاشمی در مورد کمبود پارکینگ در پایتخت گفت: بحث پارکینگ همیشه در جهان مطرح است.

در دهه 50 میلادی یک دفعه موضوع خودرومحوری و اتوبان محوری مطرح شد ولی با گذشت زمان، مبحث پارکینگ جدی شد و برخی از دانشگاهیان گفتند ضرورتی برای ارائه تسهیلات در قالب پارکینگ برای خودروهای سواری نباید باشد، چرا که این موضوع سبب ترافیک و آلودگی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به موضوع افزایش حمل و نقل عمومی همیشه مدنظر بوده و برخی از مطالعات نشان داده که هرمتر تجاری برای پارکینگ اگر آنقدر گران باشد صرف نمی کند مردم خودرو از منزل بیرون آورند، بنابراین مسئله پارکینگ پیچیده است و ابعاد مختلفی دارد.

نیاز به جراحی اقتصادی داریم رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه اقتصاد کشور بر روی فونداسیون درستی قرار نگرفته است، گفت: نیاز به جراحی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هاشمی: سوخت باید انقدر گران باشد که استفاده از حمل و نقل عمومی به صرفه تر باشد

هاشمی: سوخت باید انقدر گران باشد که استفاده از حمل و نقل عمومی به صرفه تر باشد