مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 08:252020-01-26اقتصادي

اقدام عجیب معاونت حقوقی ریاست جمهوری و متضرر شدن شهروندان


عضو شورای اسلامی شهر تهران از دستور عجیب معاونت حقوقی ریاست جمهوری در لغو مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی و متضرر شدن ساکنان اطراف دانشگاه تهران خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، بیش از 20 سال قبل دانشگاه تهران طرحی با عنوان طرح ساماندهی محیط اطراف دانشگاه تهران را کلید زد.

در این طرح و بر اساس آنچه دانشگاه تهران نام آن را ساماندهی محیط اطراف دانشگاه گذاشته بود، املاک شهروندان در خیابان های اطراف دانشگاه تهران خریداری شد که در پاره ای از موارد حتی شهروندان نسبت به قیمت واقعی خرید این املاک گلایه و اعتراض داشتند.

این طرح در طول 20 سال گذشته به صورت ناقص و مقطعی به اجرا درآمد و بخشی از شهروندان خانه هایشان خریداری نشده و در شرایطی بلاتکلیف به سر بردند که حتی توانایی مرمت و بازسازی و نوسازی خانه های خود را هم نداشتند.

سرانجام در اردیبهشت ماه امسال شورای عالی معماری و شهرسازی مصوبه ای را به تصویب رساند که بر اساس آن مقرر شد تا از این پس مالکان املاکی که خانه های آنها خریداری نشده بتوانند نسبت به املاک خود دخل و تصرف داشته و نسبت به ساخت و ساز و خرید و فروش در آن اقدام کنند.

بر اساس این مصوبه، دانشگاه تهران می تواند تنها در املاک خریداری شده طرح ساماندهی خود را اجرا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام عجیب معاونت حقوقی ریاست جمهوری و متضرر شدن شهروندان

اقدام عجیب معاونت حقوقی ریاست جمهوری و متضرر شدن شهروندان