مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 07:552020-01-26اقتصادي

166 سرمایه گذار کشت گلخانه ای در قزوین جذب شده است


فاطمه خمسه، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز یکشنبه در آیین معرفی و تجلیل از کشاورزان نمونه و برگزیده ملی و استانی گفت: سال 99 را باید سال شکوفایی کشاورزی گلخانه ای در استان قزوین بدانیم.

وی با بیان اینکه سال آینده نیز شاهد بهره برداری از شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان خواهیم بود، تصریح کرد: در دهه مبارک فجر امسال همچنین شاهد بهره برداری از 15 هکتار واحد گلخانهای در سطح استان خواهیم بود.

به گفته این مسوول، کشاورزی قزوین امسال با 10 برگزیده ملی دستاورد بزرگی را کسب کرده و در تعداد کشاورزان نمونه ملی نیز رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

خمسه با اشاره به اجرای طرح مطالعاتی دشت قزوین از دهه 30، اضافه کرد: این استان با دارا بودن دشتی حاصلخیز، مستعد و توانمند یکی از قطب های مهم کشاورزی ایران محسوب می شود که با توجه به وجود اراضی مرغوب، در زمینه تغییر کاربریهای اراضی باید دقت بیشتری را به خرج دهیم.

وی، اراضی کشاورزی موجود استان را به درجه یک تا سه تقسیم و تصریح کرد: بخش زیادی از گندم تولیدی استان از زمین های درجه سه حاصل می شود که به همین منظور نباید اجازه دهیم تا این نوع اراضی به وسیله تغییر کاربری از دست بروند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

166 سرمایه گذار کشت گلخانه ای در قزوین جذب شده است

166 سرمایه گذار کشت گلخانه ای در قزوین جذب شده است