مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 15:462020-01-25اقتصادي

11 میلیون مترمکعب آب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی مهار شد


علیرضا نصرآبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد سازه های آبخیزداری در استان کم باران خراسان جنوبی از دو سال قبل مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: از سال گذشته تاکنون 183 سازه آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان احداث شده یا در حال ساخت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: پارسال 105 سازه آبخیزداری با اعتبار 14 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و امسال نیز 87 سازه با اعتبار 25 میلیارد تومان مصوب و تخصیص حدود هشت میلیارد تومان در حال احداث است.

وی با بیان اینکه در بارندگی های اخیر هفت میلیون مترمکعب رواناب در این سازه ها جمع آوری شد عنوان کرد: سازه های خاکی، گابیونی و سنگ ملاتی آبخیزداری نقش مهم و حیاتی در مدیریت سیلاب و احیای قنوات بر عهده دارند.

نصرآبادی یادآور شد: از سال گذشته تاکنون با بارندگی های مناسب و آبگیری سازه های آبخیزداری تعدادی از قنوات خشکیده استان احیا شد و روستاییان مهاجرت کرده مجدد به روستا بازگشتند.

وی گفت: در حال حاضر به گفته مسوولان جهاد کشاورزی استان 6 هزار و 252 رشته قنات در استان وجود دارد که بخش زیادی از این قنوات خشک شده است اما بارندگی های اخیر سبب احیا برخی قنوات پایین دست سازه های آبخیزداری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

11 میلیون مترمکعب آب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی مهار شد

11 میلیون مترمکعب آب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی مهار شد