مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 15:082020-01-25اقتصادي

بازار پُر رونق ارده جهرم با مشتریانی دائمی از داخل و خارج


دانه روغنی کنجد که در طول تمدن صنعت کشت به عنوان اصلی ترین روغن گیاهی شناخته شده، پیشنیه ای کهن دارد و قدمت آن به یک هزار و 600 سال پیش از میلاد بازمی گردد.

شیوه فرآوری این دانه پُرخاصیت که از آن ماده ای به نام ارده استحصال می شود از گذشته های دور به صورت سنتی و با استفاده از آسیاب هایی که حرکت آنها به وسیله چهارپایان انجام می شد، مرسوم بود اما با پیشرفت فناوری و بهره گرفتن از آسیاب ها و همزن های برقی، کار این فرآوری ساده تر شده و شمار بیشتری راغب به ورود به این پیشه هستند.

تولید ارده و محصولاتی جانبی دیگر از دانه روغنی کنجد، یکی از پیشه های سنتی در شهرستان جهرم است که در کنار فرآوری خرما و همچنین صنایع دستی از سوغاتی های شناخته شده این شهرستان به شمار می آید.

فرآوری کنجد و ارده پزی، از گذشته های دور تا کنون با استقبال خوب مردم شهرستان جهرم مواجه بوده و کارگاه های ساخت ارده در مناطق مختلف این شهرستان فعالند.

ارده پزان سنتی جهرم از ایام پیشین تا به حال در محله سنان، کوچه مسجد خواجویی و میدان مصلی جهرم مستقر بوده اند.

از استادیوم شهید فرجام جهرم که بگذری، بالاتر از شهرک شهید سحرخیز، 2 طرف جاده تعدادی کارگاه ارده سازی و ارده فروشی است که بسیار وسیع هستند و همواره مشتریان پر و پا قرصی از جهرم و حتی از خارج از کشور دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار پُر رونق ارده جهرم با مشتریانی دائمی از داخل و خارج

بازار پُر رونق ارده جهرم با مشتریانی دائمی از داخل و خارج