مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 13:052020-01-25اقتصادي

اجرای طرح سهمیه بندی طلاق برای کاهش اطاله امور مردم است


رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: طرح تعیین سقف طلاق به مدت 6 ماه در دو استان آذربایجان شرقی و همدان به صورت آزمایشی اجرا شده بود و از امروز نیز در سراسر کشور اجرایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، خداییان رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به آغاز اجرای طرح تعیین سقف برای ثبت طلاق، پیرامون فلسفه اجرای این طرح، اظهار کرد: برخی از دفاتر طلاق با استفاده از یکسری روابط، درآمدهای بسیار کلانی دارند و به دلیل حجم بالای ارباب رجوع، موجب اطاله در امور مردم می شوند.

از سوی دیگر دفاتری هم هستند که به دلیل تعداد پایین مراجعه کننده، می توانند کار را سریع تر انجام دهند ولی معطل می مانند.

وی افزود: در راستای تسریع و تسهیل کار مردم و جلوگیری از هرگونه رانت در این صنف، سامانه ‎ای به منظور تعیین سقف برای ثبت طلاق طراحی شده که این سامانه در سطح کشور اجرایی می شود و در چند استان نیز پایلوت شده است.

خداییان تصریح کرد: بر این اساس با توجه به میانگین درآمدی دفاتر طلاق هر شهرستان، سقف درآمدی و سندی تعیین و بر اساس این سقف، هر دفتری نسبت به ثبت طلاق اقدام می کند.

اطلاعیه کانون سردفتران ازدواج و طلاق به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، در اطلاعیه کانون سردفتران ازدواج و طلاق در رابطه با اجرای طرح تعیین سقف برای ثبت طلاق، آمده است:  به منظور تحقق س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح سهمیه بندی طلاق برای کاهش اطاله امور مردم است

اجرای طرح سهمیه بندی طلاق برای کاهش اطاله امور مردم است