مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 10:502020-01-25فرهنگي

فیلم کوتاه اختیار بیشتری به فیلمساز می دهد


احمد الستی استاد سینما در جریان جشنواره منطقه ای «سروناز» گفت: فیلم کوتاه اختیار بیشتری به فیلمساز می دهد و دعوت به جهان بزرگ تر می کند.

- شیراز- احمد الستی استاد سینما در جریان جشنواره منطقه ای سروناز گفت: فیلم کوتاه اختیار بیشتری به فیلمساز می دهد و دعوت به جهان بزرگ تر می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در دهمین دوره دانش افزایی مربیان انجمن سینمای جوان ایران که ظهر شنبه با حضور احمد الستی استاد سینمای دانشگاه تهران برگزار شد، وی در مروری بر فیلمنامه در قرن 21 به الگوهای فیلمنامه نویسی اشاره کرد و گفت: فیلم کوتاه اختیار بیشتری به فیلمساز می دهد و دعوت می کند به جهان بزرگ تری وارد شویم، در نتیجه استقلال فکری فیلمسازان خیلی بیشتر خود را نشان می دهد.

وی ابتدا به معرفی کتاب فیلمنامه نویسی در قرن 21 ( راهنمای جامع فیلمنامه نویسی برای فیلم های فردا) لیندا آرنسون ترجمه شاپور عظیمی پرداخت.

الستی ادامه داد: تنوع در شکل فیلمنامه زیاد شده است و بستگی دارد ما کجا و از گذشته و حال مطلع باشیم.

وی با بیان اینکه نیاز به این دارد با تاریخ روایت گری در سینما آشنا بود، اضافه کرد: قدیمی ترین اصطلاح روایت خطی است که فرم روایتی در 50 سال اول تاریخ سینمای دیده می شد، پس از آن مدرنیست ها پدیدار شدند که روایت های غیرخطی را آوردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلم کوتاه اختیار بیشتری به فیلمساز می دهد

فیلم کوتاه اختیار بیشتری به فیلمساز می دهد