مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 10:352020-01-25اجتماعي

ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود برای توسعه گردشگری فرهنگی تبریز


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی بر ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود برای توسعه گردشگری فرهنگی تبریز تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مرتضی آبدار امروز در جمع خبرنگاران گفت: پهنه تاریخی تبریز ظرفیتی بکر برای گسترش فعالیت های عمومی فرهنگی و رونق گردشگری هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مباحث اصلی حوزه مدیریت شهری خصوصاً در محدوده های تاریخی تعریف گذرهای فرهنگی است، گفت: تبریز به عنوان شهری با هویت تاریخی چند هزار ساله، غنی از چنین معابر و گذرهای تاریخی است که می توان با تدوین برنامه ای کوتاه و میان مدت از این ظرفیت های موجود برای توسعه گردشگری فرهنگی استفاده کرد.

آبدار با بیان اینکه در وهله اول ایجاد زیرساخت های لازم، مرمت کالبد و جداره های تاریخی در این مسیرها باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: در کنار این مهم، باید با بیان مفاهیم فرهنگی و هنری، معرفی صنایع دستی، تولید محتوا، اطلاع رسانی و طرح موضوع به منظور جلب مشارکت مردمی در راستای رونق و توسعه گردشگری فرهنگی در محدوده های تاریخی، تلاش کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: هماهنگی و هم افزایی ارگان های مختلف درگیر در این طرح از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی، شورای اسلامی و شهرداری تبریز،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود برای توسعه گردشگری فرهنگی تبریز

ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود برای توسعه گردشگری فرهنگی تبریز