مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 06:002020-01-25پزشكي

25 تا 30 درصد سکته مغزی مربوط به زیر 55 سال


حدود 25 تا 30 درصد ابتلا به سکته مغزی در سنین کمتر از 55 سال به وقوع می پیوندد و ابتلا به فشارخون و بیماری های قلبی احتمال ابتلا به سکته مغزی را افزایش می دهد.

- به نقل از روابط عمومی انجمن سکته مغزی ایران؛ آقای دکتر مسعود مهرپور رییس انجمن سکته مغزی ایران در آستانه برگزاری دوازدهمین همایش سکته مغزی گفت: این همایش 14 تا 16 اسفند در سالن همایش های کتابخانه ملی ایران با حضور استادان و صاحب نظران برجسته این حوزه برگزار می شود و جدیدترین دستاورد های علمی و نوین در زمینه سکته مغزی مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

وی افزود: درکشور های در حال توسعه سکته مغزی دومین عامل مرگ و میر پس از سکته قلبی است و مهمترین علت ناتوانی و اختلال حرکتی محسوب می شود.

رییس دوازدهمین همایش سکته مغزی ایران افزود: مهمترین عوامل خطر که سبب ابتلا به سکته مغزی می شود کم تحرکی، چاقی، استعمال دخانیات، ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و فشارخون است که شناسایی به موقع هر یک از این عوامل خطر در پیشگیری از بروز سکته مغزی بسیار حائز اهمیت است و هزینه های کمی را نسبت به درمان این بیماری دارد.

آقای دکتر مهرپور با اشاره به اینکه درمان سکته مغزی به دو بخش درمان کوتاه مدت و بلندمدت (توانبخشی) تقسیم می شود، گفت: در صورتی که بلافاصله و در زمان طلایی، درمان سکته مغزی انجام نگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

25 تا 30 درصد سکته مغزی مربوط به زیر 55 سال

25 تا 30 درصد سکته مغزی مربوط به زیر 55 سال