مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 05:062020-01-25اقتصادي

توسعه شبکه فاضلاب درقم با بررسی همه جوانب باشد


سید احمد شفیعی روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: بر اساس بررسی های کارشناسی انجام شده، فاضلاب شهری نقش مهمی در جبران سطح آب برداشت شده از سفره های زیرزمینی دارد و جمع آوری آن باید با لحاظ جوانب مختلف باشد.

وی افزود: معمولا سفره های زیرزمینی دردشت هایی که شهرهای بزرگ بر روی آن قرار گرفته اند وضعیت بهتری دارند که علت آن را باید در تغذیه سفره ها از محل فاضلاب شهری دانست.

وی ادامه داد: بنابراین جمع آوری فاضلاب در مناطق مختلف شهر قم باید به گونه ای باشد که علاوه بر رفاه همشهریان به روند تغذیه سفره ها از این محل نیز، آسیب وارد نکند.

شفیعی گفت: جبران حجم آب مصرف شده از سفره های زیرزمینی توسط فاضلاب، نقش بسزایی درجلوگیری از فرونشست زمین دارد و به همین دلیل نباید جمع آوری فاضلاب شهری در همه مناطق به صورت کامل صورت گیرد.

وی بیان کرد: اگر با توسعه شبکه فاضلاب و تغذیه نشدن سفره ها از این محل، دشت هایی که شهرهای ما بر روی آن قرارگرفته اند دچار فرونشست شوند، بحران به مراتب شدیدتر از فرونشست زمین در بیابان ها خواهد بود.

وی ادامه داد: فرونشست زمین تمام زیرساخت های شهری، تاسیسات، ساختمان ها و همه مراکز ایجادشده را تهدید می کند، بنابراین در مدیریت منابع آبی زیرزمینی باید به بهترین صورت عمل کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه شبکه فاضلاب درقم با بررسی همه جوانب باشد

توسعه شبکه فاضلاب درقم با بررسی همه جوانب باشد