مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 04:402020-01-25اقتصادي

بایدها و نبایدهای رونق صادرات غیر نفتی


توسعه صادرات علاوه بر نجات کارخانه ها از تعطیلی و کارکنان از بیکاری موجب ارز آوری و درآمدزایی برای کشور می شود اما موانعی همچون تحریم ها پیش روی توایدکنندگان قرار دارد که در صورت رفع آن به رونق تولید داخلی و اشتغالزایی کمک می کند.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری توسعه صادرات علاوه بر نجات کارخانه ها از تعطیلی و کارکنان از بیکاری موجب ارز آوری و درآمدزایی برای کشور می شود اما موانعی همچون تحریم ها پیش روی توایدکنندگان قرار دارد که در صورت رفع آن به رونق تولید داخلی و اشتغالزایی کمک می کند.

محدودیت های ناشی از تحریم، حضور در بازارهای بین المللی را به مراتب سخت تر کرده است و صادر کننده باید موانع بیشتری را پشت سر بگذارد تا بتواند بازاری را تصاحب کند.

سیاوش نظری رییس اداره بازاریابی خارجی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با ایسنا به کاهش 37 درصدی صادرات کالا از استان اشاره و علت کاهش صادرات را وجود تحریم ها، کاهش قیمت پایه صادراتی، ایفای تعهد ارزی و حمل و نقل گران عنوان کرد.

وی بیان کرد: ارزش صادراتی محصولات در 9 ماهه نخست سال جاری، 35 میلیون و 125 هزار و 239 میلیون دلار بوده که 37 درصد از لحاظ ارزشی نسبت به مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدها و نبایدهای رونق صادرات غیر نفتی

بایدها و نبایدهای رونق صادرات غیر نفتی