مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 بهمن 1398 ساعت 05:502020-01-24دانش

زنگ خطر خالی شدن رشته های علوم پایه از حضور افراد نخبه


معاون آموزشی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه افراد نخبه رشته های علوم پایه را انتخاب نمی کنند، گفت: زنگ خطر خالی شدن رشته های علوم پایه از افراد نخبه به صدا درآمده است.

- معاون آموزشی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه افراد نخبه رشته های علوم پایه را انتخاب نمی کنند، گفت: زنگ خطر خالی شدن رشته های علوم پایه از افراد نخبه به صدا درآمده است.

عادل سی و سه مرده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: حدود 40 هزار نفر از برترین متقاضیان کنکور سراسری یا رشته های پزشکی و یا دانشگاه فرهنگیان را انتخاب می کنند و افراد نخبه رشته های علوم پایه را انتخاب نمی کنند و زنگ خطر خالی شدن رشته های علوم پایه از افراد نخبه به صدا درآمده است که اثر منفی آن را 10 سال آینده می توان مشاهده کرد.

سی و سه مرده پیشنهاد ایجاد مشوق از سوی دانشگاه برای گرایش نخبگان و افراد توانمند به این رشته ها را مطرح کرد و گفت: این مسئله کل کشور را در بر گرفته و باید به صورت جدی برای آن چاره اندیشی شود.

وی اعلام کرد: نسبت دانشجو به جمعیت در کل کشور 4 هزار و 500 است که این نسبت در کردستان 2690 می باشد که دلیل آن تعداد کم دانشجو در استان کردستان است.

معاون آموزشی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه درآمد سرانه مردم کردستان 49 درصد متوسط کشوری است، خاطرنشان کرد: به دلیل درآمد پایین، دانشجوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر خالی شدن رشته های علوم پایه از حضور افراد نخبه

زنگ خطر خالی شدن رشته های علوم پایه از حضور افراد نخبه