مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 19:052020-01-23سياسي

هنرمند خطاط بجستانی آثار خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد


دو اثر هاشم طلاییان هنرمند خطاط و تذهیب کار بجستانی طی مراسمی به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، در این مراسم که با حضور هنرمندان و مدیران شهری مشهد و شهرستان بجستان در محل موزه استاد فرشچیان برگزار شد، رییس سازمان کتابخانه ها موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در سخنانی هنرمندان را افرادی عنوان کرد که مسیر کمال را از طریق هنر طی می کنند.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی ذات هنر را برگرفته از اسلام اصیل دانست و گفت: در هنر، خدا تبلور پیدا می کند و آنچه از علوم و شاخه های هنری در جامعه بشریت شناخته شده منشأیی از ذات باری تعالی است.

وی همچنین وقف آثار هنری به موزه آستان قدس رضوی را عزتی برای هنرمندانی عنوان کرد که آثار هنری آن ها در حرم مطهر رضوی به نمایش در آمده است.

هنرمند خطاط بجستانی نیز در حاشیه این مراسم اصل مفهوم هنر را ایجاد فضایی از سوی هنرمند دانست که در عالم هستی موجود نیست و به آثار استاد فرشچیان به عنوان نمونه بارز این مفهوم اشاره کرد.

هاشم طلاییان همچنین به سخنی از استاد فرشچیان در تعریفی از مفهوم هنر اشاره کرد که تصویرگری را جلوه ای عنوان می کند که خداوند از وجود معشوق در نگاه عاشق نمودار کرده و این کار هنرمند است که آن را به تصویر بکشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرمند خطاط بجستانی آثار خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد

هنرمند خطاط بجستانی آثار خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد