مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 22:052020-01-22اقتصادي

چند درصد مهارت آموزان جذب بازار کار می شوند؟


مهمترین عناوین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به جذب 70 هزار نفر به مناطق آزاد طی دو سال آینده، راه اندازی 12 مرکز نوآوری بخش تعاون تا پایان سال، - اعلام آمار مهارت آموزان راه یافته به بازار کار و اختصاص تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برای بازسازی کسب وکارهای سیل اخیر اختصاص داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در هفته ای که گذشت دفتر مرکز آموزش مهارت آموزی و مشاوره شغلی اداره کل فنی و حرفه ای استان البرز افتتاح شد و معاون وزیر کار در این مراسم تاکید کرد که بازار کار کشور به نیروی کار ماهر نیاز دارد و بر این اساس باید به سمت افزایش مهارت در متقاضیان ورود به بازار کار برویم.

وی با بیان اینکه سالانه حدود یک میلیون و 500 هزار داوطلب به مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور وارد می شوند، گفت:40 درصد این افراد فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که برای اضافه کردن مهارت در کنار دانش خود به این مراکز مراجعه می کنند.

به گفته هاشمی، از یک میلیون و 500 هزار داوطلب دوره های آموزش مهارتی 45 تا 60 درصد به دلیل فراگیری مهارت وارد بازار کار می شوند.

این هفته نشست مشترک اتاق تعاون ایران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد و رییس اتاق تعاون ایران اعلام کرد که به دنبال تشکیل تعاونی های دانش بنیان و تسهیل شرایط استفاده از ظرفیت دانش بنیان در تعاونی ها هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند درصد مهارت آموزان جذب بازار کار می شوند؟

چند درصد مهارت آموزان جذب بازار کار می شوند؟