مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 15:072020-01-22اقتصادي

صادرات کالا از خراسان رضوی 30 درصد افزایش یافت


محمدعلی امیرفخریان روز چهارشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی صادرات و واردات در نیشابور طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: میزان صادرات کالا از استان خراسان رضوی برای امسال 2 میلیارد و 400 میلیون دلار هدف گذاری شده که نسبت به پارسال به دلیل تغییر ارزش گذاری کالاهای گمرکی کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: ارزش گذاری گمرکی برمبنای قیمت عمده فروشی کالا به علاوه سایر هزینه ها مانند بیمه و حمل و نقل تا گمرک خروجی است بنابراین هدف گذاری صادراتی را از نظر ارزش دلاری نمی توان ملاک عمل قرار داد و هدف گذاری بر اساس وزن اصولی تر است.

وی گفت: در سال 1396 سهم استان خراسان رضوی از میزان کل صادرات خارجی کشور 4،2 درصد بوده که در سال گذشته به 5،4 دهم درصد افزایش یافت و این آمار سهم خروجی کالاها از گمرکات استان خراسان رضوی است در حالی که بسیاری از اقلام صادراتی این استان مانند صنایع معدنی از گمرکات سایر استان ها صادر می شود.

امیرفخریان افزود: مقاصد اصلی کالاهای صادراتی خراسان رضوی کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، امارات متحده عربی، ویتنام و هنگ کنگ بوده و بیشترین میزان صادرات به این کشورها زعفران، انواع کف پوش، هیدروکربن های حلقوی و صنایع تبدیلی می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات کالا از خراسان رضوی 30 درصد افزایش یافت

صادرات کالا از خراسان رضوی 30 درصد افزایش یافت