مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 09:552020-01-22سياسي

انتشار مقاله اساتید دانشگاه های علم و صنعت و اصفهان در نیچر


اصغر حبیب نژاد عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، امیر رزمجو عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان و احسان حسینی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت، - مقاله ای درنشریه نیچر به چاپ رسانده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، این مقاله که با همکاری پژوهشگرانی از کشور استرالیا به رشته تحریر درآمده، به بررسی دستاوردهای اخیر و چالش های پیش روی نانو غشاها برای استخراج یون لیتیوم از آب دریا اختصاص یافته است.

نشریه Nature Communications، یکی از معتبرترین نشریات خانواده نیچر و از زیر گروه ب نشریات برتر، آن است.

بر اساس این مقاله، پیش بینی های اخیر نشان می دهد که تقاضا برای یون لیتیوم به صورت فزاینده ای در حال افزایش است؛ به نحوی که در سال های آینده این ماده به یک منبع مهم ژئوپلیتیک تبدیل می شود.

مقدار یون لیتیوم در آب دریا تقریباً 230000 میلیون تن تخمین زده می شود که این میزان 57000 برابر بیشتر از فراوانی این عنصر در سطح خشکی است.

با این حال، غلظت کم یون لیتیوم و همزیستی آن با یون های کاتیونی هم تراز مانند یون سدیم و پتاسیم در آب دریا باعث گردیده که استخراج یون لیتیوم از این منبع بسیار چالش برانگیز باشد.

در این همکاری که بخشی از آن به نگارش یک مقاله مروری جامع منجر گردیده، به واکاوی مسائل و چالش های بزرگ استخراج یون لیتیوم به عنوان یکی از منابع نوین تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار مقاله اساتید دانشگاه های علم و صنعت و اصفهان در نیچر

انتشار مقاله اساتید دانشگاه های علم و صنعت و اصفهان در نیچر