مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 08:552020-01-22سياسي

«پاسداری از مراکز فرهنگی» در یک نشست


دبیر کمیسیون ملی یونسکو ایران از برگزاری همایش پاسداری از مراکز فرهنگی؛ میراث مشترک بشری با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و با حضور وزیر امور خارجه و مسؤولان و کارشناسان فرهنگی خبر داد.

- دبیر کمیسیون ملی یونسکو ایران از برگزاری همایش "پاسداری از مراکز فرهنگی؛ میراث مشترک بشری" با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و با حضور وزیر امور خارجه و مسؤولان و کارشناسان فرهنگی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو- ایران، حجت الله ایوبی گفت: یونسکو بر پایه این اندیشه شکل گرفت که ریشه های خشونت و جنگ را در ذهن ها بخشکاند.

شاید به همین دلیل در این سازمان بر شناسایی و برجسته کردن هر آنچه که میراث مشترک بشری است، تاکید فراوانی وجود دارد.

وی با بیان این که شناسایی و ثبت میراث ملموس و ناملموس یکی از راه های نزدیک ترشدن ملت ها به یکدیگر است، افزود: زمانی که اعلام می شود، در ایران 15 آیین و 24 اثر ثبت جهانی شده اند، به این معناست که همه جهان خود را به گونه ای متعلق به این سرزمین می دانند.

دبیر کمیسیون ملی یونسکو- ایران به اشتراک گذاشتن تجربه ها و دستاوردهای فرهنگی و تمدنی نقاط مختلف جهان با یکدیگر را بهترین راه برای ایجاد فرهنگ گفت وگو و صلح پایدار در جهان دانست و افزود: رویدادهای دلخراش و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«پاسداری از مراکز فرهنگی» در یک نشست

«پاسداری از مراکز فرهنگی» در یک نشست