مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 08:452020-01-22پزشكي

شرکت کنندگان در کارآزمایی بالینی، چه حقوقی دارند؟


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: داوطلبان شرکت در کارآزمایی بالینی می توانند هر زمان که خواستند از کارآزمایی بالینی خارج شوند، به شرطی که این کار خطری برای آن ها نداشته باشد.

- ایسنا/خراسان رضوی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: داوطلبان شرکت در کارآزمایی بالینی می توانند هر زمان که خواستند از کارآزمایی بالینی خارج شوند، به شرطی که این کار خطری برای آن ها نداشته باشد.

دکتر بی بی صدیقه فضلی بزاز در گفت وگو با ایسنا در خصوص کارآزمایی های بالینی بر مبنای محصولات سلولی، اظهار کرد: در کارهای تحقیقاتی که آزمودنی انسان باشد، وزارت بهداشت دستورالعمل هایی داده که به آن ها کدهای اخلاقی می گوییم.

کدهای اخلاقی ابتدا در سال 1376 اعلام و اجرا شد که شامل 26 کد اخلاقی عمومی بود و همه موارد را شامل می شد اما در چند صفحه به صورت مختصر نوشته شده بود.

سپس در سال 1392 با شرح بیشتر شامل چند قسمت از جمله راهنمای عمومی اخلاقی پژوهش برآزمودنی انسانی، راهنمای اخلاقی کارآزمایی بالینی، راهنمای اخلاقی پژوهش بر روی عضو و بافت، راهنمای اخلاقی پژوهش بر روی سلول های بنیادی، راهنمای اخلاقی پژوهش بر روی افراد آسیب پذیر، راهنمای اخلاقی پژوهش بر روی گامت تغییر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرکت کنندگان در کارآزمایی بالینی، چه حقوقی دارند؟

شرکت کنندگان در کارآزمایی بالینی، چه حقوقی دارند؟