مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 07:002020-01-22اجتماعي

تالاب حوض سلطان گنجینه گردشگری که بایدآن را از نو شناخت


پژوهشگر و راهنمای گردشگری تاریخی و فرهنگی به تشریح مباحث مختلف پیرامون اهمیت و جایگاه گردشگری و محیط زیستی دریاچه یا تالاب حوض سلطان پرداخت.

- ایسنا/قم پژوهشگر و راهنمای گردشگری تاریخی و فرهنگی به تشریح مباحث مختلف پیرامون اهمیت و جایگاه گردشگری و محیط زیستی دریاچه یا تالاب حوض سلطان پرداخت.

حسین صادقی پژوهشگر و راهنمای گردشگری تاریخی و فرهنگی درسی صدونودونهمین جلسه بنیادقم پژوهی که در دانشگاه طلوع مهر برگزارشد با ذکر این مطلب که در قم حدود 290 هزار هکتار تالاب وجود دارد گفت: این تالاب ها از سمت شرق به غرب دریاچه نمک، تالاب غدیر است که از سمت حسین آباد میش مست راه دارد.

به سمت جاده گرمسار تالاب مره وجود دارد و سمت دیگر آن تالاب حوض سلطان و تالاب زیبای بهشت معصومه وجود دارد.

وی با بیان اینکه در استان قم 290 هزار هکتار تالاب وجود دارد تصریح کرد:240 هزار هکتار آن به دریاچه نمک اختصاص دارد و 37 هزار هکتار حوض سلطان است.

صادقی با اشاره به اینکه بزرگترین آینه طبیعی جهان در کشور پِرو وجود دارد که دارای بیش از 70 درصد عنصر سبک لیتیوم را دارد بیان کرد: دریاچه حوض سلطان به عنوان آینه طبیعی ایران مطرح است.

این پژوهشگر با بیان اینکه بنا بر روایتی این دریاچه پس از تولد پیامبر اسلام(ص)خشک شده است و آتشکده آذر گشنسب خاموش شده و طاق کسری ترک خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب حوض سلطان گنجینه گردشگری که بایدآن را از نو شناخت

تالاب حوض سلطان گنجینه گردشگری که بایدآن را از نو شناخت