مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 12:152020-01-21اقتصادي

اختصاص اعتبار 4.5 میلیارد تومانی به حوزه زیرساختی کشاورزی بروجرد


اعتبار 4.

5 میلیارد تومانی به منظور اصلاح زیرساخت های بخش کشاورزی در این شهرستان اختصاص یافته است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بروجرد، عزت الله نباتی عصر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان اظهار کرد: از مجموع 68 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان، حدود 35 هزار هکتار را اراضی آبی تشکیل می دهد.

وی عنوان کرد: اراضی آبی با استفاده از 882 حلقه چاه، یکهزار و 294 رشته قنات و یکهزار و 344 رشته چشمه آبیاری می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به سهم قریب به 200 میلیون متر مکعبی آب های سطحی در بخش کشاورزی این شهرستان بیان کرد: در راستای اصلاح الگوی کشت، 10 درصد اراضی کشاورزی برای کشت محصولات آب دوست اختصاص یافته است.

نباتی خاطرنشان کرد: اگر چه در حالی سال زراعی گذشته سهم تعیین شده برای کشت برنج در بروجرد 800 هکتار بود که این محصول در بیش از 2 هزار هکتار از اراضی کشت شد.

وی از افزایش بهره وری آب با استفاده از سیستم های نوین آبیاری تحت فشار به عنوان یکی از اولویت های دو وزارتخانه جهاد و نیرو با هدف مدیریت منابع آب یاد و تاکید کرد: حال آنکه کشاورزان بروجردی استقبال چندانی در این باره نداشته اند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: به این ترتیب تنها 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری بارانی و حدود یکهزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص اعتبار 4.5 میلیارد تومانی به حوزه زیرساختی کشاورزی بروجرد

اختصاص اعتبار 4.5 میلیارد تومانی به حوزه زیرساختی کشاورزی بروجرد