مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 11:252020-01-21فرهنگي

وزارت ارشاد فجر را به بیراهه کشانده است


قرار بود فجر هر سال به مسائل و موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی بپردازد، اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اینگونه عمل نکرد و هر چه جلوتر رفت از موضوع اصلی عقب افتاد.

- در حاشیه نشست خبری نمایشگاه آسمان نگاره ها گفت: اکنون فجر سبقه اسلامی ندارد چه برسد به سبقه انقلاب اسلامی؛ بنابراین ما تصمیم گرفتیم امسال فجری برگزار کنیم که مضمون آن انقلاب اسلامی باشد و البته شامل برخی موضوعات قرآنی نیز هست که معتقدیم انقلاب اسلامی رجوع دوباره و صحیح به قرآن کریم بوده است.

دبیر کل نمایشگاه آسمان نگاره ها با اشاره به اینکه این نمایشگاه همزمان با ایام فجر برگزار می شود گفت: هر اسمی یک مسمّایی باید داشته باشد و هنگامی که فجر نام گذاری می کنیم، اما برخلاف آن عمل می کنیم بی مسمّا می شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره هایی که به نام فجر و همزمان با فجر برگزار می شود التزامی به فجر ندارد و این نقد به همه جشنواره ها و به همه رشته های فجر اعم از نقاشی، سینما و تئاتر هم صدق می کند.

این استاد نگارگری گفت: برگزار کنندگان فجر موضوع آثار جشنواره ها را آزاد اعلام می کنند، این اشکال دارد و بسیاری هم به آن ایراد می گیرند که وقتی ما بینال (دو سالانه) داریم پس دیگر چرا فجر را با موضوع آزاد برگزار کنیم؟ آقای رجبی دوانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه آسمان نگاره ها با مض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت ارشاد فجر را به بیراهه کشانده است

وزارت ارشاد فجر را به بیراهه کشانده است