مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 11:252020-01-21سياسي

اولین نتایج از بررسی انرژی تاریک منتشر شد


اخترشناسان با تجزیه و تحلیل نخستین داده های به دست آمده از پروژه بررسی انرژی تاریک (DES) در حال تحقیق روی نواحی پوچ کیهان هستند تا در مورد انرژی تاریک و ماده تاریک به شناخت بیشتری برسند.

- اخترشناسان با تجزیه و تحلیل نخستین داده های به دست آمده از پروژه "بررسی انرژی تاریک"(DES) در حال تحقیق روی نواحی پوچ کیهان هستند تا در مورد انرژی تاریک و ماده تاریک به شناخت بیشتری برسند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، پروژه بررسی انرژی تاریک (DES) از الگوهای ساختار کیهانی همانطور که در توزیع فضایی صدها میلیون کهکشان مشاهده می شود، استفاده می کند تا ماهیت انرژی تاریک که منبع شتاب کیهانی است را نشان دهد.

از زمان شروع این پروژه در سال 2013، بیش از 10 درصد از آسمان با یک دوربین دیجیتالی 570 میلیون پیکسلی و پنج فیلتر نوری برای تخمین فواصل انتقال به سرخ نقشه برداری شده است.

اخترشناسان و منجمان موسسه CfA بخشی از گروهی متشکل از بیش از 400 دانشمند در هفت کشور جهان هستند که روی DES کار می کنند و سال گذشته اولین مجموعه داده های حاصل را منتشر کردند.

انتقال به سرخ، سرخ کیب یا سرخگرایی(Redshift) پدیده ای است که در آن نور گسیل شده از یک جرم(امواج مریی، فرابنفش، اشعه ایکس، اشعه گاما وغیره) به سمت طول موج قرمز در انتهای طیف می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین نتایج از بررسی انرژی تاریک منتشر شد

اولین نتایج از بررسی انرژی تاریک منتشر شد