مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 06:102020-01-21سياسي

جمعیت اردبیل روبه میانسالی حرکت می کند


مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل گفت: جمعیت استان اردبیل متمایل به میانسالی است و در سال های آینده از تعداد جمعیت جوان این استان کاسته خواهد شد.

- ایسنا/اردبیل مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل گفت: جمعیت استان اردبیل متمایل به میانسالی است و در سال های آینده از تعداد جمعیت جوان این استان کاسته خواهد شد.

شهرام رسولی در حاشیه جلسه شورای راهبری جمعیت استان اردبیل در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: با ابلاغ سیاست های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری سعی بر رفع موانع ازدواج، افزایش امید به زندگی، تکریم سالمندان، توجه به فرزندآوری و همچنین جلوگیری از مهاجرت های بی رویه به ویژه در مناطق مرزی است تا با یک هدفگذاری 20 ساله بتوانیم افزایش نرخ باروری و زادوولد را شاهد باشیم.

وی ایران را نوزدهمین کشور پرجمعیت دنیا اعلام و خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد جمعیت کشور را مردان و مابقی را زنان تشکیل می دهند که 75 درصد این جمعیت در مناطق شهری و 25 درصد نیز در مناطق روستایی ساکن هستند.

مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل با بیان اینکه در استان اردبیل میانگی سنی جمعیت جوان در 30 سال اخیر روبه میانسالی و پیری گذاشته است، تصریح کرد: اردبیل در سال 65 جوان ترین و در سال 95 میان سالترین گروه سنی را به خود اختصاص داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت اردبیل روبه میانسالی حرکت می کند

جمعیت اردبیل روبه میانسالی حرکت می کند