مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 15:302020-01-20اقتصادي

دلار ارزان لطف رایگان دولت به واردکنندگان است


یک کارشناس با بیان این که دلار 4200 تومانی یا ارز جهانگیری، اقتصاد ایران را در ابتدای سال 1397 غافلگیر کرد، گفت: اگر چه جهش ارزی در ایران بی سابقه نبود و دست کم سه جهش بزرگ را در این رابطه بیاد می آوریم، - در ابتدای سال 1397، ارز 4200 تومانی یا ارز جهانگیری، اقتصاد ایران را غافلگیر کرد.

اگر چه جهش ارزی در ایران بی سابقه نبود و دست کم سه جهش بزرگ را در این رابطه بیاد می آوریم، اما بدون شک، آخرین جهش ارزی، بی برنامه ترین آنها بوده است.

سیل بخشنامه های خلق الساعه و بعضا متناقض، فعالان اقتصادی را چنان گیج کرد که نتایج آن به طور ناخواسته باعث ایجاد مشکلات جدید شد.

یکی از این اقدامات این بود که به رغم تغییر نرخ ارز و ایجاد ارز نیمایی و سنایی، دولت نرخ تسعیر در اظهارنامه های گمرکی آن هم در بخش واردات را کماکان 4200 تومان برای هر دلار ثابت نگه داشت چندی پیش و به منظور تبیین آثار رانتی این اقدام، مطلبی را ارائه کردم.

اینک و به بهانه طرح موضوع در مجلس شورای اسلامی و در خلال تصویب بودجه 99 ، از منظری دیگر به این موضوع خواهیم پرداخت و مجددا تاکید می کنم که منظور از نرخ ارز صرفا نرخ تسعیر ارز در اظهارنامه های گمرکی کالاهای وارداتی است.

حقوق ورودی از حاصل ضرب ارزش ارزی کالا، نرخ تسعیر ارز و ماخذ حقوق ورودی بدست می آید از این پس ارزش گمرکی را معادل ارزش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلار ارزان لطف رایگان دولت به واردکنندگان است

دلار ارزان لطف رایگان دولت به واردکنندگان است