مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 08:552020-01-20فرهنگي

جشنواره «تئاتر فجر» از پیدایش تا بلوغ/ گام های اول محکم برداشته شد


مروری بر 10 دوره ابتدایی برگزاری جشنواره تئاتر فجر که سال های 1361 تا 1370 را در برمی گیرد، می تواند اطلاعاتی را درباره چگونگی شکل گیری و برپایی بزرگترین رویداد تئاتری کشور به مخاطبان بدهد.

- خبرگزاری مهر - گروه هنر- آروین موذن زاده: به زودی دوره سی و هشتم از جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار می شود؛ رویدادی که در طول این سال ها با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده است از همین رو مروری بر دوره های مختلف جشنواره می تواند اطلاعاتی درباره برپایی بزرگترین رویداد تئاتری کشور به مخاطبان بدهد و آنها را از سیر وقایع و چگونگی رسیدن این جشنواره به دوره سی و هشتم آگاه سازد.

مروری بر دوره های اولیه جشنواره تئاتر فجر که از سال 1361 و همزمان با چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران کار خود را آغاز کرد، تفاوت ها و شباهت های ساختاری این رویداد را با دوره های اخیر آن به خوبی آشکار می کند.

در این گزارش مهم ترین اتفاقات و ویژگی های هر دوره از اولین تا دهمین آن مرور شده است و در گزارش های بعدی قرار است به مرور دوره های دیگر جشنواره بپردازیم.

گام اول: یک شروع پربار با 36 نمایش اولین جشنواره سراسری تئاتر فجر به دبیری طاها عبدخدایی از 12 تا 22 بهمن 1361 در شهر تهران و در سالن اصلی و چهارسوی مجموعه تئاتر شهر، خانه نمایش و دانشکده هنرهای زیبا برگز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره «تئاتر فجر» از پیدایش تا بلوغ/ گام های اول محکم برداشته شد

جشنواره «تئاتر فجر» از پیدایش تا بلوغ/ گام های اول محکم برداشته شد