مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 07:102020-01-20اقتصادي

واکنش وزارت جهاد کشاورزی به ادعای بیش از حد مجاز بودن سم آفلاتوکسین درشیر


معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: حد مجاز سم آفلاتوکسین شیر در کشور 100 نانو گرم بر لیتر و استاندارد ایران سختگیرانه تر از آمریکا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی در رابطه با شایعه وجود سم آفلاتوکسین در شیر پاستوریزه و خام اظهار کرد: موضوع وجود این سم در شیر خام شیر و پاستوریزه را تکذیب می کنم، ما در حال پیگیری هستیم که کارشناس برنامه اطلاعات خود را از چه منبعی بیان کرده است و این موضوع باید مشخص شود.

وی افزود: سم آفلاتوکسین از گروهی از قارچ ها به نام آسپرژیلوس تولید می شود و عموماً در مواد خوراکی که به خوبی نگهداری نشده، رطوبت آن بالاست یا شرایط تهویه مناسب نداشته، تولید می شود.

رضایی ادامه داد: زمانی که این سم را دام و انسان را مصرف کنند، در کبد به سم خطرناک تری به نام M1 تبدیل می شود.

وی تصریح کرد: نکته مهم این است که این آلودگی در تمام دنیا گزارش شده و خلق الساعه ایجاد نشده است، در تمام کشورها چندین دهه است که محققان بر روی آن کار می کنند تا روشهای کاهش و خنثی سازی آن را پیدا کنند.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با حد مجاز آفلاتوکسین در مواد خوراکی دامی گفت: حد مجاز آن در مواد خوراکی در ایران 5ppb یا 5 قسمت در میلیارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش وزارت جهاد کشاورزی به ادعای بیش از حد مجاز بودن سم آفلاتوکسین درشیر

واکنش وزارت جهاد کشاورزی به ادعای بیش از حد مجاز بودن سم آفلاتوکسین درشیر