مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 17:182020-01-19اقتصادي

افزون بر 2 هزار تن کودشیمیایی در یزد توزیع شد


محمدعلی حاتمی زاده عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این مقدار 600 تن کود ازت ، 820 تن فسفات و 750 تن پتاس است که از طریق 30مرکز و فروشگاه شرکت های تعاونی روستایی استان توزیع شده است.

وی اظهارکرد: همچنین مقدار554 تن بذر گواهی شده، 44تن بذر مادری و 13 تن پرورشی گندم و جو از ارقام بهادران، سیستان ، نارین ، سیوند ، برزگر و بذر نصرت جو بین کشاورزان با هدف افزایش تولید توزیع شد.

این کارشناس ارشد زراعت یزد خاطرنشان کرد: کود آلی 10 الی 15 درصد شامل کود حیوانی و همچنین کود حاصله از زیرخاک کردن کاه و کلش های باقی مانده از سال قبل بهترین روش مصرف در بخش زراعت است.

حاتمی زاده اضافه کرد: مصرف کودآلی تاثیر بسیار بالایی در محصول های زراعی به ویژه گندم دارد و باعث افزایش قابل توجه راندمان تولید گندم چه از لحاظ کیفی و کمی در واحد سطح می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: سطح زیرکشت گندم در سال زراعی 99 - 98 از 11 هزار و 100 هکتار به 9 هزار و 100 هکتار کاهش یافت .

وی یادآورشد : با توجه به تداوم 2 دهه خشکسالی و افت سطح آب های زیرزمینی و تغییر الگوی کشت به محصول های کم آبخواه و افزایش سطح زیرکشت باغ ها نظیر پسته و زیتون و گیاهان گلخانه ای علت کاهش سطح زیرکشت است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزون بر 2 هزار تن کودشیمیایی در یزد توزیع شد

افزون بر 2 هزار تن کودشیمیایی در یزد توزیع شد