مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 15:062020-01-19اجتماعي

90 طرح خوداتکایی در مدارس شبانه روزی کردستان فعال است


مهدی نامدار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر 135 مدرسه مستقل و ضمیمه شبانه روزی در استان داریم که به تناسب ظرفیت و وجود امکانات و تجهیزات، طرح های خودکفایی در حدود 50 مدرسه فعال است.

وی افزود: اجرای طرح های خوداتکایی در هر مدرسه به ظرفیت و میزان علاقمندی دانش آموزان بستگی دارد و براساس آن طرح های مورد نظر مشخص و آموزش های لازم توسط مربیانی مجرب و متخصص ارائه می شود و پس از آن خود دانش آموز اقدام به فعالیت در آن رشته می کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: هم اکنون در مدارس شبانه روزی استان طرح های مختلفی از جمله پرورش قارچ، بوقلمون، بلدرچین، کاشت زعفران و رشته های هنری همانند معرق کاری، خاتم کاری، کیف دوزی، کلاش بافی و فرش بافی فعال شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون تولیدات زیادی از این دانش آموزان در رشته های مختلف به فروش رسیده است، یادآور شد: هدف اصلی از اجرای این طرح علاوه برغنی سازی اوقات فراغت و بیکاری دانش آموزان، آموزش شغل و حرفه، درآمدزایی برای دانش آموزان و خانواده های آنها و احیای شغل های بومی است.

نامدار تاکید کرد: در راستای تداوم اجرای طرح های خوداتکایی و مهارت آموزی دانش آموزان، اواخر امسال نمایشگاه و فروشگاه محصولات و دستاوردهای طرح های خوداتکایی به صورت است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 طرح خوداتکایی در مدارس شبانه روزی کردستان فعال است

90 طرح خوداتکایی در مدارس شبانه روزی کردستان فعال است