مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 13:202020-01-19پزشكي

شیرهای پاستوریزه کاملا سالم است


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اطمینان داد که تمام شیرهای پاستوریزه و محصولات لبنی تولید شده در کشور سالم و استاندارد است و شهروندان در این خصوص هیچ نگرانی نداشته باشند.

- دکتر محمدجواد خشنود به اشاره به طرح ادعایی در خصوص آلودگی شیر به سم آفلاتوکسین، گفت: بیان این موضوع بیشتر از آنکه جنبه علمی و دلسوزانه برای هموطنان داشته باشد، نتیجه نداشتن تجربه کافی و عدم درک گوینده بوده و باعث تشویش اذهان عمومی شده است.

او افزود: آفلاتوکسین یک کشف تازه نیست و بیش از 40 سال از شناسایی این سم قارچی در لبنیات، غلات، حبوبات، ادویه، میوه های خشک، مغزها مانند پسته، بادام و گردو می گذرد و در دنیا به ویژه در ایران، نظارت ها بر روی محصولات غذایی به ویژه لبنیات بیشتر طی دهه های اخیر به مراتب تشدید شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کارخانه های تولید محصولات لبنی با استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا و سالم و با بهره گیری از دستگاه های پیشرفته آزمایشگاهی و اتخاذ روش های نوین و به روز دنیا، محصولاتی تولید و روانه بازار کنند که استانداردهای لازم را دارد.

او با بیان اینکه ایران در زمینه صنایع غذایی به ویژه صنایع لبنی پیشرفت قابل توجهی در سطح منطقه داشته است، گفت: ایران یازدهمین کشور تولیدکننده لبنیات در دنیا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیرهای پاستوریزه کاملا سالم است

شیرهای پاستوریزه کاملا سالم است