مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 11:102020-01-19پزشكي

شروع موج دوم آنفولانزا در سطح کشور


رییس گروه مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از پایان موج اول آنفولانزا و شروع موج دوم آن در سطح کشور خیر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ منصوری با اعلام این خبر گفت: آنفلوآنزا یک بیماری فصلی است که در فصل سرد سال شیوع پیدا کرده و در برخی سال ها حالت اپیدمی پیدا می کند و گاهی به مرگ و میر ختم می شود.

وی با بیان اینکه علائم آنفلوآنزا به نوع و زیرگونه آن بستگی دارد که در برخی از موارد و در برخی از افراد علائم شدت می گیرد، گفت: موج اول این بیماری عموما در آذرماه آغاز می شود و موج دوم نیز اواسط یا اواخر دی ماه شیوع می یابد.

رییس گروه مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه در موج اول بیماری آنفولانزا نوع H1N1 در کشور و استان مرکزی شایع شد، گفت: در حال حاضر برخی از نمونه ها در کشور شیوع نوع B را نشان می دهد.

به گفته منصوری، علائم آنفلوآنزا عموما شامل علائم سرماخوردگی شدید می شود و همراه با تب و لرز، خستگی و کوفتگی عضلات، سردرد و سرگیجه و در کوکان با تهوع، استفراغ و حتی اسهال همراه است و در مواردی این علائم شدت می گیرد، که در ویروس نوع B نیز همین علائم را به همراه خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروع موج دوم آنفولانزا در سطح کشور

شروع موج دوم آنفولانزا در سطح کشور