مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 11:102020-01-19اقتصادي

معمای ریزش مسافر از مترو


چرا پایتخت نشین ها «تحمل ترافیک» را به «جایگزین خودرو» ترجیح می دهند؟ - چرا پایتخت نشین ها تحمل ترافیک را به جایگزین خودرو ترجیح می دهند؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: روند استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت در فاصله سال های 95 تا 97 به رغم رشد جمعیت و افزایش تقاضای سفر و جابه جایی در تهران، کاهشی بوده است.

در سال 95 (آخرین سال فعالیت رسمی دوره گذشته مدیریت شهری) میانگین سفرهای روزانه پایتخت نشینان 18 میلیون و 600 هزار سفر بوده و این در حالی است که این آمار در سال 97 به 19 میلیون و 100 هزار سفر افزایش یافته و رشد 3 درصدی داشته است.

با وجود این که به شکل متعارف و منطقی باید هر سال به دنبال افزایش طول شبکه و ظرفیت حمل و نقل عمومی، بر تعداد مسافران مترو و اتوبوسرانی افزوده شود تا این که به مرحله پوشش نیمی از سفرهای روزانه با این ناوگان دست یابیم، اما نه تنها آمار سفرها افزایشی نبوده، بلکه از تعداد آنها نسبت به پایان دوره قبلی مدیریت شهری کاسته شده است.

در مقابل این سهم تاکسیرانی است که افزایش قابل توجهی داشته و تعدادی از مسافران مترو و اتوبوسرانی را به خود جذب کرده است.

به این ترتیب سهم 61 درصدی همه شقوق حمل و نقل عمومی از سفرهای روزانه شهری در سال 95، به 53 درصد در پایان سال گذشته رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معمای ریزش مسافر از مترو

معمای ریزش مسافر از مترو